Ο υπηρεσιακός υπουργός Εθνικής Άμυνας, Φράγκος Φραγκούλης, “έκοψε” με συνοπτικές διαδικασίες οποιαδήποτε πιθανότητα να αναλάβει τουρκική εταιρεία την πυρόσβεση.
Σε επικοινωνία του με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη τόνισε ότι, υπάρχουν σοβαρά θέματα ασφάλειας και ζήτησε να αποκλειστεί οποιαδήποτε δυνατότητα να πετάξουν ελικόπτερα τουρκικών συμφερόντων πάνω από την Ελλάδα.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ,συμφώνησε και ζήτησε από τον ΥΕΘΑ να του στείλει επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιφυλάξεις του.
Το ιστορικό
Στο διεθνή διαγωνισμό που προκηρύχτηκε κατατέθηκαν συνολικά 8 προσφορές, από τις οποίες οι 3 έχουν “τουρκικό” χρώμα και άρωμα. Οι δύο ήταν θα λέγαμε αμιγώς τουρκικής εταιρικής προέλευσης και σύνθεσης, ενώ η τρίτη αφορά σ’ ένα κονσόρτσιουμ από λευκορωσικές και ρουμανικές εταιρείες, οι οποίες ωστόσο “πρακτορεύονται” από τουρκική αντιπροσωπεία.
Η τελευταία δε, είναι πιθανότατα αυτή που έχει το προβάδισμα για ν’ αναλάβει την ευθύνη της δασοπυρόσβεσης, με ότι αυτό συνεπάγεται συν του γεγονότος ότι εάν επιλεγεί, για πρώτη φορά θα επιχειρήσουν βαρέος τύπου ελικόπτερα με ενσωματωμένους κάδους, κατασκευής του πρώην ανατολικού μπλοκ επί ελληνικού εδάφους, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Σύμφωνα με στελέχη της Πυροσβεστικής, με τη σύναψη της σχετικής συμφωνίας προκύπτει μεγάλη ωφέλεια για το ελληνικό δημόσιο εάν και όταν συναφθεί η σύμβαση συνεργασίας, καθώς για το καθένα από τα 3 ελικόπτερα βαρέος τύπου με ενσωματωμένους κάδους θα καταβληθούν μισθώματα 260.000 ευρώ λιγότερα απ’ ότι δαπανήθηκαν πέρσι, σε περίπου 540.000 ευρώ ανέρχεται η μείωση της δαπάνης για την εμίσθωση καθενός από τα 2 επίσης βαρέος τύπου ελικόπτερα αλλά με κάδο και περίπου 400.000 ευρώ στο σύνολο και για τα 7 (5+2 τύπου Α και Β αντίστοιχα) που επίσης νοικιάζονται, ενώ θα τεθούν στη δικαιοδοσία χρήσης του ελληνικού δημοσίου για ένα επιπλέον μήνα απ’ ότι συνέβαινε με τις παλιές συμβάσεις.
Ωστόσο, όπως επίσης σημειώνεται από τις ίδιες πηγές, η εταιρεία που θ’ αναλάβει την ευθύνη της δασοπυρόσβεσης δεν θα καταβάλει ούτε εγγυητική επιστολή, αλλά και δεν θα επιβαρυνθεί με τις σχετικά υψηλές φορολογικές κρατήσεις υπέρ του ελληνικού δημοσίου.
Σε επικοινωνία του με τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη τόνισε ότι, υπάρχουν σοβαρά θέματα ασφάλειας και ζήτησε να αποκλειστεί οποιαδήποτε δυνατότητα να πετάξουν ελικόπτερα τουρκικών συμφερόντων πάνω από την Ελλάδα.
Ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη ,συμφώνησε και ζήτησε από τον ΥΕΘΑ να του στείλει επιστολή στην οποία θα αναφέρονται οι επιφυλάξεις του.
Το ιστορικό
Στο διεθνή διαγωνισμό που προκηρύχτηκε κατατέθηκαν συνολικά 8 προσφορές, από τις οποίες οι 3 έχουν “τουρκικό” χρώμα και άρωμα. Οι δύο ήταν θα λέγαμε αμιγώς τουρκικής εταιρικής προέλευσης και σύνθεσης, ενώ η τρίτη αφορά σ’ ένα κονσόρτσιουμ από λευκορωσικές και ρουμανικές εταιρείες, οι οποίες ωστόσο “πρακτορεύονται” από τουρκική αντιπροσωπεία.
Η τελευταία δε, είναι πιθανότατα αυτή που έχει το προβάδισμα για ν’ αναλάβει την ευθύνη της δασοπυρόσβεσης, με ότι αυτό συνεπάγεται συν του γεγονότος ότι εάν επιλεγεί, για πρώτη φορά θα επιχειρήσουν βαρέος τύπου ελικόπτερα με ενσωματωμένους κάδους, κατασκευής του πρώην ανατολικού μπλοκ επί ελληνικού εδάφους, με ότι αυτό συνεπάγεται.
Σύμφωνα με στελέχη της Πυροσβεστικής, με τη σύναψη της σχετικής συμφωνίας προκύπτει μεγάλη ωφέλεια για το ελληνικό δημόσιο εάν και όταν συναφθεί η σύμβαση συνεργασίας, καθώς για το καθένα από τα 3 ελικόπτερα βαρέος τύπου με ενσωματωμένους κάδους θα καταβληθούν μισθώματα 260.000 ευρώ λιγότερα απ’ ότι δαπανήθηκαν πέρσι, σε περίπου 540.000 ευρώ ανέρχεται η μείωση της δαπάνης για την εμίσθωση καθενός από τα 2 επίσης βαρέος τύπου ελικόπτερα αλλά με κάδο και περίπου 400.000 ευρώ στο σύνολο και για τα 7 (5+2 τύπου Α και Β αντίστοιχα) που επίσης νοικιάζονται, ενώ θα τεθούν στη δικαιοδοσία χρήσης του ελληνικού δημοσίου για ένα επιπλέον μήνα απ’ ότι συνέβαινε με τις παλιές συμβάσεις.
Ωστόσο, όπως επίσης σημειώνεται από τις ίδιες πηγές, η εταιρεία που θ’ αναλάβει την ευθύνη της δασοπυρόσβεσης δεν θα καταβάλει ούτε εγγυητική επιστολή, αλλά και δεν θα επιβαρυνθεί με τις σχετικά υψηλές φορολογικές κρατήσεις υπέρ του ελληνικού δημοσίου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου