Ο εκπρόσωπος του υπουργείου Εξωτερικών της Συρίας, Jihad Makdessi, σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε σήμερα σε δημοσιογράφους στη Δαμασκό “για να διαψευσθούν όλα τα ψέματα που μεταδίδονται από τα αραβικά και δυτικά μέσα ενημέρωσης και τους Τούρκους αξιωματούχους“
, αποσαφήνισε πλήρως τις συνθήκες κατάρριψης του αναγνωριστικού αεροσκάφους RF-4E της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με τον Makdessi, τα συστήματα ραντάρ της Συρίας εντόπισαν στις 11:40 της 22ας Ιουνίου ιπτάμενο αντικείμενο κατά μήκος της ακτογραμμής, το οποίο μετά από αριστερή στροφή με βορειοανατολική κατεύθυνση εξαφανίστηκε από τα ραντάρ για να επανεμφανιστεί ξαφνικά λίγο αργότερα σε απόσταση 1 έως 2 χιλιομέτρων και σε ύψος 100 μέτρων (300 ποδών), γεγονός που συνεπάγεται “αποδέσμευση των κανόνων εμπλοκής σε κάθε κυρίαρχο κράτος“. Ο Makdessi αποκάλυψε ότι το τουρκικό αεροσκάφος δεν κατερρίφθη από κατευθυνόμενο βλήμα αλλά από πυρά επάκτιου αντιαεροπορικού πυροβολικού. Κατά τον Makdessi, αυτό επιβεβαιώνεται από τις οπές στο ουραίο πτερύγιο του αεροσκάφους που ανεσύρθη και παρεδόθη στην τουρκική πλευρά με επίσημα πρωτόκολλα. Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΕΞ της Συρίας δήλωσε πως “εάν το αεροσκάφος πετούσε πάνω από διεθνή ύδατα, θα χρησιμοποιούσαμε πυραυλικά συστήματα και όχι επίγεια αντιαεροπορικά πυροβόλα μέγιστου βεληνεκούς 2,5 χιλιομέτρων… όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν τους ψευδείς ισχυρισμούς ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη εκτός συριακών χωρικών υδάτων“.
Σε άλλη αποστροφή του λόγου του, ο Makdessi χωρίς να κατονομάζει τον τύπο του αντιαεροπορικού πυροβόλου, αναφέρει ότι είχε διαμέτρημα 23mm, “χωρίς εγκατεστημένο σύστημα ραντάρ“, οπότε γίνεται σαφές πως υπεύθυνο για το θάνατο των δύο Τούρκων χειριστών είναι το γνωστό σε όλους μας Α/Α πυροβόλο Zu-23.
Ο Makdessi δήλωσε ότι η συριακή αεράμυνα αναγκάστηκε να αντιδράσει άμεσα καθώς η πτήση του τουρκικού αεροσκάφους αποτελούσε “ξεκάθαρη παραβίαση της συριακής κυριαρχίας“, προσθέτοντας πως “ακόμη κι αν το αεροσκάφος ήταν συριακό, θα το είχαμε καταρρίψει” (σ.σ. δυστυχώς για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία, όλα τα συριακά αεροσκάφη είχαν καθηλωθεί την προηγουμένη μετά την αυτομόληση ενός MiG-21 στην Ιορδανία).
Αξιοσημείωτη ήταν επίσης η δήλωσή του, αφού επανέλαβε ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους παραδόθηκαν στην Τουρκία, πως “εμείς δώσαμε άδεια στα τουρκικά πλοία για να συμμετέχουν στην έρευνα διάσωση. Δεν συμπεριφερόμαστε εχθρικά. Ζητήσαμε να συσταθεί μια τεχνική στρατιωτική επιτροπή, η οποία θα ερευνήσει το θέμα επί τόπου στη Λαττάκεια. Αν θέλουν να μάθουν την αλήθεια, μια τέτοια επιτροπή πρέπει να έλθει στη Συρία. Το λέω μετά λύπης, η τουρκική κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει σ’ αυτό το θέμα.”
Ο ίδιος προειδοποίησε επίσης τις χώρες του ΝΑΤΟ που θα συνεδριάσουν αύριο στις Βρυξέλλες κατόπιν αιτήματος της Άγκυρας για να συζητήσουν το επεισόδιο. “Αν η συνεδρίαση είναι για να ηρεμήσει η κατάσταση (…), τους ευχόμαστε καλή τύχη. Όμως αν ο στόχος είναι μια επίθεση, τους λέμε πως το έδαφος, ο εναέριος χώρος και τα ύδατα της Συρίας είναι ιερά για το Συριακό Στρατό“
Πηγή
, αποσαφήνισε πλήρως τις συνθήκες κατάρριψης του αναγνωριστικού αεροσκάφους RF-4E της Τουρκικής Πολεμικής Αεροπορίας. Σύμφωνα με τον Makdessi, τα συστήματα ραντάρ της Συρίας εντόπισαν στις 11:40 της 22ας Ιουνίου ιπτάμενο αντικείμενο κατά μήκος της ακτογραμμής, το οποίο μετά από αριστερή στροφή με βορειοανατολική κατεύθυνση εξαφανίστηκε από τα ραντάρ για να επανεμφανιστεί ξαφνικά λίγο αργότερα σε απόσταση 1 έως 2 χιλιομέτρων και σε ύψος 100 μέτρων (300 ποδών), γεγονός που συνεπάγεται “αποδέσμευση των κανόνων εμπλοκής σε κάθε κυρίαρχο κράτος“. Ο Makdessi αποκάλυψε ότι το τουρκικό αεροσκάφος δεν κατερρίφθη από κατευθυνόμενο βλήμα αλλά από πυρά επάκτιου αντιαεροπορικού πυροβολικού. Κατά τον Makdessi, αυτό επιβεβαιώνεται από τις οπές στο ουραίο πτερύγιο του αεροσκάφους που ανεσύρθη και παρεδόθη στην τουρκική πλευρά με επίσημα πρωτόκολλα. Ο εκπρόσωπος Τύπου του ΥΠΕΞ της Συρίας δήλωσε πως “εάν το αεροσκάφος πετούσε πάνω από διεθνή ύδατα, θα χρησιμοποιούσαμε πυραυλικά συστήματα και όχι επίγεια αντιαεροπορικά πυροβόλα μέγιστου βεληνεκούς 2,5 χιλιομέτρων… όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν τους ψευδείς ισχυρισμούς ότι το αεροσκάφος κατερρίφθη εκτός συριακών χωρικών υδάτων“.
Σε άλλη αποστροφή του λόγου του, ο Makdessi χωρίς να κατονομάζει τον τύπο του αντιαεροπορικού πυροβόλου, αναφέρει ότι είχε διαμέτρημα 23mm, “χωρίς εγκατεστημένο σύστημα ραντάρ“, οπότε γίνεται σαφές πως υπεύθυνο για το θάνατο των δύο Τούρκων χειριστών είναι το γνωστό σε όλους μας Α/Α πυροβόλο Zu-23.
Ο Makdessi δήλωσε ότι η συριακή αεράμυνα αναγκάστηκε να αντιδράσει άμεσα καθώς η πτήση του τουρκικού αεροσκάφους αποτελούσε “ξεκάθαρη παραβίαση της συριακής κυριαρχίας“, προσθέτοντας πως “ακόμη κι αν το αεροσκάφος ήταν συριακό, θα το είχαμε καταρρίψει” (σ.σ. δυστυχώς για την Τουρκική Πολεμική Αεροπορία, όλα τα συριακά αεροσκάφη είχαν καθηλωθεί την προηγουμένη μετά την αυτομόληση ενός MiG-21 στην Ιορδανία).
Αξιοσημείωτη ήταν επίσης η δήλωσή του, αφού επανέλαβε ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους παραδόθηκαν στην Τουρκία, πως “εμείς δώσαμε άδεια στα τουρκικά πλοία για να συμμετέχουν στην έρευνα διάσωση. Δεν συμπεριφερόμαστε εχθρικά. Ζητήσαμε να συσταθεί μια τεχνική στρατιωτική επιτροπή, η οποία θα ερευνήσει το θέμα επί τόπου στη Λαττάκεια. Αν θέλουν να μάθουν την αλήθεια, μια τέτοια επιτροπή πρέπει να έλθει στη Συρία. Το λέω μετά λύπης, η τουρκική κυβέρνηση δεν έχει απαντήσει σ’ αυτό το θέμα.”
Ο ίδιος προειδοποίησε επίσης τις χώρες του ΝΑΤΟ που θα συνεδριάσουν αύριο στις Βρυξέλλες κατόπιν αιτήματος της Άγκυρας για να συζητήσουν το επεισόδιο. “Αν η συνεδρίαση είναι για να ηρεμήσει η κατάσταση (…), τους ευχόμαστε καλή τύχη. Όμως αν ο στόχος είναι μια επίθεση, τους λέμε πως το έδαφος, ο εναέριος χώρος και τα ύδατα της Συρίας είναι ιερά για το Συριακό Στρατό“
Πηγή
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου