Σοβαρά ερωτήματα εγείρει η απόφαση του ΠΝ να προχωρήσει σε "κανιβαλισμό" του ΠΤΜ «Ζάκυνθος» προκειμένου να επιδιορθωθεί η ζημιά στο ΠΤΜ «Κέρκυρα» που προκλήθηκε από πυρκαγιά στις 31 Ιουλίου όταν αυτό βρισκόταν στο ναύσταθμο της Αμφιάλης.
Η φωτιά στο L-184 «Κέρκυρα» κατέστρεψε ένα μεγάλο μέρος του πρυμναίου τμήματος και πιο συγκεκριμένα από τη «φούστα» του αερόστρωμνου.
Τα ερωτήματα πηγάζουν από το γεγονός ότι για την αντικατάσταση των κατεστραμμένων τμημάτων της «φούστας» στο «Κέρκυρα» επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθούν τέσσερα αντίστοιχα κομμάτια από το παροπλισμένο «Ζάκυνθος», κομμάτια όμως τα οποία έχουν όχι απλώς έχουν περάσει το όριο ζωής, αλλά το έχουν υπερβεί κατά 50% των χρονικών προδιαγραφών αντοχής που δίνει ο κατασκευαστής: Η «φούστα» στο ΠΤΜ L-183 «Ζάκυνθος» είναι ήδη 7,5 ετών και ουδέποτε έχει αλλαχτεί ή έχει γίνει προσπάθεια για την αλλαγή της και το όριο ζωής μιας "φούστας" ενός αερόστρωμνου είναι ... 5 χρόνια!
Ο παροπλισμός –μεταβολή της επιχειρησιακής κατάστασης κατά ΠΝ- των L-181 «Ιθάκη» και L-183 «Ζάκυνθος» είχε αποφασιστεί για λόγους κόστους και αδυναμίας εξεύρεσης πόρων για ανταλλακτικά, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα με τα σκάφη αυτά, ήταν δε απολύτως ικανά για επιχειρήσεις.
Από τα τέσσερα Πλοία Ταχείας Μεταφοράς τα τρία «Κεφαλληνία», «Κέρκυρα», «Ζάκυνθος» είχαν παραληφθεί από τα ρωσικά ναυπηγεία Almaz ενώ το «Ιθάκη» προερχόταν από την Ουκρανία.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι ο κατασκευαστής είχε διαμηνύσει στο ΠΝ ότι μια φούστα χρειάζεται 12 μήνες για να παραδοθεί και καλό θα ήταν να υπήρχε τουλάχιστον μία εφεδρική.
Όμως το αντιρωσικό λόμπι απέτρεψε ακόμα και αυτό και όταν έγινε το κακό στο "Κέρκυρα" δεν υπήρχε "φούστα" για αντικατάσταση.
Σε ότι φορά την "λύση" του κανιβαλισμού του "Ζάκυνθο" (το οποίο και αυτό βγήκε από την ενεργό δράση επειδή πριν τρία χρόνια μια "στραβοτιμονιά" του κυβερνήτη έστειλε το σκάφος να καβαλήσει στην ... προβλήτα καταπλακώνοντας μάλιστα και μερικά ΙΧ που ήταν παρκαρισμένα, αλλά και καταστρέφοντας το πρωραίο τμήμα της φούστας του) η κατασκευάστρια εταιρεία στην Ρωσία είναι σαφής: "Μην το κάνετε γιατί υπάρχει κίνδυνος διάρρηξης της φούστας και βύθισης του σκάφους! Μετά από τόσα χρόνια παρατημένο το σκάφος, έχει "ξεραθεί" το υλικό κατασκευής, έχει χάσει την ελαστικότητά του και αν καταπονηθεί μπορεί να σκιστεί σαν χαρτόνι"! Και μάλιστα αναφέρουν ότιπροτιμούν να δώσουν μέχρι να έρθει η καινούρια "φούστα"ένα δικό τους σκάφος, παρά να ρισκάρει το ΠΝ με καταστροφή.
Από την άλλη πλευρά η παραγγελία νέας «φούστας» από τα ρωσικά ναυπηγεία αν γινόταν σήμερα, δεν θα ήταν στην Ελλάδα, νωρίτερα από ένα χρόνο, κάτι που υποδεικνύει την παντελή έλλειψη πρόβλεψης υποστήριξης για τα συγκεκριμένα σκάφη από το ΠΝ, το οποίο βέβαια λόγω έλλειψης κονδυλιων δεν έχει ούτε λάδια για τα πλοία του και περιορίζεται σε μεταγγίσεις λιπαντικών από το ένα στο άλλο!
Περιττό να προστεθεί βέβαια πως με την υπάρχουσα δύναμη του ενός Zubr δεν καλύπτεται η δομή Δυνάμεων η οποία περιλαμβάνει την ύπαρξη δύο επιχειρησιακών ΠΤΜ και όχι ενός και η άσκηση "Πυρπολητής" στην Κάλυμνο έγινε χωρίς το "Κέρκυρα"...
Η φωτιά στο L-184 «Κέρκυρα» κατέστρεψε ένα μεγάλο μέρος του πρυμναίου τμήματος και πιο συγκεκριμένα από τη «φούστα» του αερόστρωμνου.
Τα ερωτήματα πηγάζουν από το γεγονός ότι για την αντικατάσταση των κατεστραμμένων τμημάτων της «φούστας» στο «Κέρκυρα» επιλέχθηκε να χρησιμοποιηθούν τέσσερα αντίστοιχα κομμάτια από το παροπλισμένο «Ζάκυνθος», κομμάτια όμως τα οποία έχουν όχι απλώς έχουν περάσει το όριο ζωής, αλλά το έχουν υπερβεί κατά 50% των χρονικών προδιαγραφών αντοχής που δίνει ο κατασκευαστής: Η «φούστα» στο ΠΤΜ L-183 «Ζάκυνθος» είναι ήδη 7,5 ετών και ουδέποτε έχει αλλαχτεί ή έχει γίνει προσπάθεια για την αλλαγή της και το όριο ζωής μιας "φούστας" ενός αερόστρωμνου είναι ... 5 χρόνια!
Ο παροπλισμός –μεταβολή της επιχειρησιακής κατάστασης κατά ΠΝ- των L-181 «Ιθάκη» και L-183 «Ζάκυνθος» είχε αποφασιστεί για λόγους κόστους και αδυναμίας εξεύρεσης πόρων για ανταλλακτικά, κάτι που σημαίνει ότι δεν υπήρχε κάποιο πρόβλημα με τα σκάφη αυτά, ήταν δε απολύτως ικανά για επιχειρήσεις.
Από τα τέσσερα Πλοία Ταχείας Μεταφοράς τα τρία «Κεφαλληνία», «Κέρκυρα», «Ζάκυνθος» είχαν παραληφθεί από τα ρωσικά ναυπηγεία Almaz ενώ το «Ιθάκη» προερχόταν από την Ουκρανία.
Το πρόβλημα έγκειται στο γεγονός ότι ο κατασκευαστής είχε διαμηνύσει στο ΠΝ ότι μια φούστα χρειάζεται 12 μήνες για να παραδοθεί και καλό θα ήταν να υπήρχε τουλάχιστον μία εφεδρική.
Όμως το αντιρωσικό λόμπι απέτρεψε ακόμα και αυτό και όταν έγινε το κακό στο "Κέρκυρα" δεν υπήρχε "φούστα" για αντικατάσταση.
Σε ότι φορά την "λύση" του κανιβαλισμού του "Ζάκυνθο" (το οποίο και αυτό βγήκε από την ενεργό δράση επειδή πριν τρία χρόνια μια "στραβοτιμονιά" του κυβερνήτη έστειλε το σκάφος να καβαλήσει στην ... προβλήτα καταπλακώνοντας μάλιστα και μερικά ΙΧ που ήταν παρκαρισμένα, αλλά και καταστρέφοντας το πρωραίο τμήμα της φούστας του) η κατασκευάστρια εταιρεία στην Ρωσία είναι σαφής: "Μην το κάνετε γιατί υπάρχει κίνδυνος διάρρηξης της φούστας και βύθισης του σκάφους! Μετά από τόσα χρόνια παρατημένο το σκάφος, έχει "ξεραθεί" το υλικό κατασκευής, έχει χάσει την ελαστικότητά του και αν καταπονηθεί μπορεί να σκιστεί σαν χαρτόνι"! Και μάλιστα αναφέρουν ότιπροτιμούν να δώσουν μέχρι να έρθει η καινούρια "φούστα"ένα δικό τους σκάφος, παρά να ρισκάρει το ΠΝ με καταστροφή.
Από την άλλη πλευρά η παραγγελία νέας «φούστας» από τα ρωσικά ναυπηγεία αν γινόταν σήμερα, δεν θα ήταν στην Ελλάδα, νωρίτερα από ένα χρόνο, κάτι που υποδεικνύει την παντελή έλλειψη πρόβλεψης υποστήριξης για τα συγκεκριμένα σκάφη από το ΠΝ, το οποίο βέβαια λόγω έλλειψης κονδυλιων δεν έχει ούτε λάδια για τα πλοία του και περιορίζεται σε μεταγγίσεις λιπαντικών από το ένα στο άλλο!
Περιττό να προστεθεί βέβαια πως με την υπάρχουσα δύναμη του ενός Zubr δεν καλύπτεται η δομή Δυνάμεων η οποία περιλαμβάνει την ύπαρξη δύο επιχειρησιακών ΠΤΜ και όχι ενός και η άσκηση "Πυρπολητής" στην Κάλυμνο έγινε χωρίς το "Κέρκυρα"...
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου