Σάββατο 19 Μαΐου 2012

Ένα ιπτάμενο όχημα για δύο

Αν δείτε ιπτάμενο όχημα με επιβάτη, δεν χρειάζεται ν' ανησυχήσετε ότι χάνετε το μυαλό σας. Το πιθανότερο είναι ότι βρίσκεστε στην Κίνα και βλέπετε το Hover Car.



Το Hover Car είναι ένα από τα τρία καλύτερα concepts που η Volkswagen επέλεξε από το διαγωνισμό "People's Car Project" (PCP). Πριν ένα χρόνο το τμήμα έρευνας και εξέλιξης (R&D) της Volkswagen στην Κίνα ανακοίνωσε ανοικτό διαγωνισμό που έτρεξε αποκλειστικά στην ανερχόμενη αγορά της Κίνας.

Από τότε την σελίδα του διαγωνισμού επισκέφθηκαν 33 εκατομμύρια επισκέπτες ενώ η εταιρεία δέχθηκε 119,000 ιδέες για πιθανά προϊόντα και καινοτόμες τεχνολογίες.


Η ιδέα της Jia Wang περιέγραφε ένα όχημα που θα έδινε τη λύση στην κυκλοφοριακή συμφόρηση που βιώνει στην πόλη του Chengdu. Ένα μικρό όχημα σφαιρικό, 'συνδεδεμένο' μόνιμα ώστε να παραμένει σε συγκεκριμένες διαδρομές.

Να μπορεί να παρκάρει οπουδήποτε, ακόμη και στον αέρα, ενώ λειτουργικά να είναι τόσο απλό ώστε να το καθιστά προσιτό στην οδήγηση από τον καθένα. Το χρησιμοποιείς, πάς εκεί που θες και το αφήνεις για τον επόμενο. Κάτι σαν τα δανειστικά ποδήλατα της Βαρκελώνης.

Ξεκινώντας από αυτή τη βασική ιδέα, οι τεχνικοί της VW την έκαναν πραγματικότητα με τη δημιουργία ενός αληθινού πρωτοτύπου. Χρησιμοποιώντας ηλεκτρομαγνητική τεχνολογία, το όχημα αιωρείται λίγα εκατοστά πάνω από το έδαφος, ώστε να παρέχει ελευθερία στη μετακίνηση, άνεση και ασφάλεια.

Γι' αυτό είναι και εφοδιασμένο με αισθητήρες που δεν επιτρέπουν στο Hover να πλησιάζει κοντά σε άλλο για την αποφυγή συγκρούσεων.
Ένα σχέδιο βγαλμένο από ταινία επιστημονικής φαντασίας, κάτι ανάμεσα στο Back to the Future και τους Jetsons, ικανό όντως να προκαλέσει τριγμούς στην συμβατική μετακίνηση.

Το μέλλον θα περιστρέφεται όλο και περισσόερο γύρω από ατομικά οχήματα που θα διαχωριστούν από τα συμβατικού όγκου αυτοκίνητα. Ο όγκος των οχημάτων το παρκάρισμα και γενικότητα η έλλειψη χώρου αναζητά λύσεις με καλύτερη αναλογία οχημάτων ανά τετραγωνικό μέτρο. Αφού δεν είναι εφικτό το αντίθετο: βελτίωση της αναλογίας επιβατών ανά αυτοκίνητο. Κάθε αυτοκίνητο λειτουργεί σήμερα ουσιαστικά σαν ατομικό όχημα για τα περισσότερα αστικά χιλιόμετρα που διανύει.

Η νέα αυτή κατηγορία πλησιάζει περισσότερο στη λογική της μοτοσυκλέτας, του δικύκλου γενικότερα, από μια διαφορετική όμως οπτική γωνία. Ωστόσο μέχρι σήμερα τα εναλλακτικά αυτά ατομικά οχήματα δεν έχουν καταφέρει να δημιουργήσουν ακόμη κάποιο ρεύμα.

Το Segway είναι ένα πολύ καλό παράδειγμα εξαιρετικά πρακτικού ατομικού οχήματος που αν και μετρά ήδη μια 10ετία, δεν έχει τύχει ανάλογης ανταπόκρισης.








ΠΗΓΗ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου